آواآوا، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 18 روز سن داره

دورها آوایی است که مرا می خواند

چهارماهگی

1391/4/22 20:32
نویسنده : manan sani
643 بازدید
اشتراک گذاری

آوا چهار ماهش شده و همینطور که روزها می گذره نگرانی من بیشتر می شه، این روزها که داره می گذره دیگه بر نمیگرده، نکنه باید واسه این روزها یه کاری می کردم که آوا بتونه در آینده شادتر زندگی کنه و نکردم.فقط شادتر بودنش برام مهمه نه اینکه حتما انیشتن بشه یا بتهون یاهر نابغه دیگه ای...

می خوام اینجا واسه خود آوا بنویسم چه مراحلی رو براش انجام دادم و واسه مامانهای آینده که یه مرحله از من جلوتر برند و اونها باز برای بقیه بگن چی کار کردند.

در سن چهار ماهگی یا ١٦ هفتگی یه سری مهارتها شیرخوارانمان باید داشته باشند و اینکه ما باید براشون چی کار کنیم( از کتاب همه کودکان تیزموشند اگر...):                

 برای رشد ذهنی:                                    

  شوخ طبعی او را با فراهم آوردن آنچه برای او سرگرم کننده است، خندیدن به همراه او و شوخیهای مشترک تقویت کنید.              اسباب بازیهای متنوع با اندازه ها، شکلها، جنسها و طرق استفاده مختلف در اختیار او قرار دهید.سعی کنید بعضی از آنها قادر به تولید صدا باشند.                                                      تا آنجا که می توانید در مورد هر شی یا فعالیت یا جزئیات بیشتری صحبت کنید. 

برای رشد چابجایی حرکتی:                                           بازیهایی با او بکنید که باعث شوند به دو طرف خود بچرخند، تا عضلات تنه کودک تقویت شوند.                                          برای اینکه او را تشویق به تعادل مستقل و حداکثر حرکات کنید، جند اسباب بازی نرم به او بدهید که مجبور باشد دستش را برای رسیدن به آنها دراز کند.                                                  او را با تکیه گاه مناسب (در صورت لزوم با استفاده از بالش)روی صندلی بنشانید.

سعی کنید با قرار گرفتن در یک طرف کودک خود، هنگامی که او را صدا می زنید، ابعاد تازه ای به بازی " دالی " بدهید، طوری که او مجبور باشد برای یافتن شما، تنه خود را بچرخاند.

برای رشد مهارتهای دستی:                                       هنگامی که دراز کشیده یا تکیه داده است، با نشان دادن اشیای جالب توجه به او، وادارش کنید دست خود را به سوی آنها دراز کند.هرگاه دست خود را برای گرفتن هر جیزی بیش از حد لازم دراز کرد کاری کنید بتواند آن شی را بگیرد و به خاطر موفقیت او بخندید .               برای اینکه او را تشویق کنید با دستهایش صدا در آورد جغجغه های متفاوتی در اختیارش قرار دهید.

برای رشد اجتماعی:                                           هنگام پاسخ دادن به کودک از ژستها و حرکات بزرگ و غلو شده استفاده کنید تا به آسانی بفهمد که به او توجه می کنید.

برای رشد گفتاری:                                               برای صحبت کردن،کودک باید مکانیسمهای گفتار را از طریق حرکات زبان،لبها و کام بیاموزد ،بنابراین مکیدن،لیسیدن ،حباب بیرون دادن و جویدن همگی مهارتهایی هستند که فراگیری و تمرین آنها اهمیت دارد.                                                            در ماههای نخست، کودکان با تقلید می آموزند بنابراین تکرار نامها، کارهای روزمره و وقایع امری ضروری است.آهنگی نمایشی به صدای خود بدهید و حتی الامکان از حرکات استفاده کنید.

رشد شخصیتی و اسباب بازیهاشون خیلی مقوله مهمیه که تو پستهای بعدی می زارمش. 

  • یه سری کتابهی تقویت هوش برای دو ماه و سه ماه و چهار ماه
  • یه سری از سی دی های بی بی انیشتن که فقط صوت و رنگه و از زبان انگلیسی که زبان دومه هیچ خبری نیست .(بیشتر از نیم ساعت نشه تو روز)

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)